Top
Menu Luk

Værd at vide om udvikling af virksomhedsstrategi


Har du en klar strategi for, hvordan du vil designe for fremgang i din virksomhed? Hvis du ikke kan visualisere og planlægge fremtiden, er der 

Har du lige startet din egen forretning, er du indtrådt som kommunikationsmedarbejder i en allerede etableret virksomhed eller går du som virksomhedsejer og mangler retning for organisationens fremtidige tiltag? Så er du formentlig blevet konfronteret med tankerne om en forretningsstrategi.

Forretningsstrategi & forretningsudvikling er et vidt begreb, men der findes nogle generelle principper, der definerer begrebets formål. Det er blandt andet, at der skal skabes et overblik over forretningens nuværende situation. Derfra skal fremtidens tiltag planlægges kronologisk. Det betyder, at tiltagene skal placeres på en tidslinje, der strækker sig hen over en given periode, som oftest lyder på et halvt til et helt år.

Tiltagene skal vejes op mod faktorer som eksempelvis sæson, markeds- og konkurrentanalyse samt virksomhedens overordnede målsætninger. Økonomien er naturligvis i konstant, der har indflydelse på hele processen, hvorfor der skal sparres med ansvarlige på området. 

Få mere information om forretningsudvikling her