Top
Menu Luk

Sådan planlægger du et event


Der er mange gode grunde til at afholde et event, og de kommer i mange forskellige afskygninger og størrelser. Det kan være en meget …


Fremtiden taler i farverige toner om hovedstadens event-muligheder. Flere og flere prøver kræfter med begivenheder, der intenderet eller ej skaber en øjeblikkelig sub-sub-kultur. Tanken om at samle folk, give dem en oplevelse og forhåbentlig opnå et afkast i form af opbakning, uanset hvilket niveau opbakningen befinder sig på.

Men hvordan planlægger man et event?

Planlægningen er uundgåelig, og der er flere overvejelser involveret end der er at forestille sig det samme:

  1. Du skal i første omgang definere budskabet og intentionen med budskabet.
  2. Du skal dernæst udfolde rammen af de associationer budskabet skaber, når det testes af. 
  3. Rammen skaber universet gæsterne indtræder i, hvori de skal forkæles. Men hvordan forkæles de, så de handler efter budskabet – lidt som når du konceptet om din forretningsidé.
  4. Når universet er skabt skal det formateres og inddeles i elementer:
    1. Location
    2. Rekvisitter
    3. Visuals
    4. Musik
    5. Bemanding
    6. Food & Beverage
    7. Bemanding
  5. Location (a.) skal herefter genovervejes i forhold til elementerne. Der er altid betingelser forbundet med denne part, som du skal forholde dig kreativt til.
  6. En større post, der måske i virkeligheden burde have været placeret i toppen af denne guide, har en afgørende rolle for hele flowet – Budgettering.

Der skal sættes en pris og laves et budget over hvert enkelt element, som ender ud med et resultat, der peget på afkastet af eventet. Dette er uanset, hvad anledningen er.

Den nyklækkede eventmager og iværksætter, Oliver Lyderik, har allerede gennemgået en konkurs, men fortsætter sin mission med hovedet højt – grundet det afkast event-disciplinen efterlader.

Kontakt for rådgivning: [email protected]

Læs mere om en af flere typer events her