Har du prøvet at skulle finde information, produkter eller andet på en hjemmeside via din smartphone eller tablet, hvorefter du er blevet mødt af bitte små bogstaver, som kræver zoom alle de steder, du gerne vil læse noget? Med andre ord en hjemmeside, som ikke er tilpasset alle enheder.

Som kunde er det hamrende irriterende, og derfor er det som virksomhed et stort problem, da det på sigt kan koste mange kunder. Derfor bør man gøre noget ved det omgående for at sørge for, at man er forrest i vognen, når det kommer til synlighed på internettet.

Hvad er et responsivt design?

Hvis ikke man vil betale for både en hjemmeside, et mobilsite og en tabletversion, som man skal hos mange webbureauer, så findes der en løsning, som omfavner det hele – nemlig et responsivt design.

En hjemmeside, som designes responsivt, vil automatisk tilpasse sig alle enheder, hvilket betyder, at uanset om en person besøger hjemmesiden fra sin computer, tablet eller smartphone, så har den et flot og brugervenligt design, som er ens hele vejen igennem.

Det giver et professionelt udseende online, som signalerer, at man er et seriøst firma, og det gælder uanset branchen. Om det er byggeri, sport, handel, sundhed eller andet, så er det vigtigt at møde kunderne alle steder.

Optimer på flere parametre

Én ting er at sørge for, at hjemmesiden har et professionelt udseende. Noget andet er, at det også skal være muligt for kunderne at finde frem til den. Et flot design giver ikke kunder i butikken, hvis ikke kunderne kan finde hjemmesiden.

Derfor er det vigtigt at optimere ikke bare designet, men også hjemmesidens rangering på Google. Det er på Google, folk søger efter produkter, ydelser og firmaer, hvorfor det er essentielt at ligge højt i resultatvisningen på de vigtige søgeord.

Det kan man sørge for ved at søgemaskineoptimere hjemmesiden med gode tekster, og kan man få et link til hjemmesiden ind på andre hjemmesider, så vil det være med til gavne kampen om de attraktive pladser i toppen af Google.