En af de meget oversete ting i den moderne forretningsverden, er vigtigheden af mødebooking. Mødebooking kan være mange ting, og foregå på mange forskellige måder, men det er altid en rigtig god idé, at gøre brug af mødebooking. Med mødebooking får du nemlig adgang til nogle kunder, som du ellers ikke ville komme i kontakt med, og som ikke ville have hørt om dig. Men nu tænker du måske: “Hvad er mødebooking egentlig?” – Så er det heldigt, at jeg vil gennemgå mødebooking og dets fordele i dette blogindlæg!

Jeg har fået en stor del af min inspiration herfra: www.moedebookingpriser.dk, og jeg vil anbefale, at du selv besøger siden, hvis du gerne vil vide mere. :)

gem-81677_640

Hvad er mødebooking så?

Kort sagt referer ordet “mødebooking” til den telefoniske kontakt der går forud får et planlagt salgsmøde. Det er ofte sælgere og telemarketere der står for mødebooking, og du kan både gøre brug af interne mødebookere i din virksomhed, eller du kan hyre et eksternt mødebookingfirma til at stå for din mødebooking. Ofte findes mødebookere både i mødebookingfirmaer, men også i telemarketingfirmaer udfører de mødebooking.

En mødebooker laver først en analyse af din virksomhed og det marked du agerer på, hvorefter de ligger en plan for hvilke kundesegmenter de vil gå efter, hvor mange og hvordan. Sammen lægger I også en plan for, hvornår mødebookingen har ført til et vellykket møde, hvordan mødebookeren skal betales og hvilke forventninger I hver især har til samarbejdet.

Herefter begynder mødebookeren at ringe ud til de potentielle han eller I har fundet frem til, for at prøve at overtale dem til et møde. På denne måde agerer mødebookeren både sælger og markedsfører for jer, og han er som regel jeres potentielle kunders førstehåndsindtryk af jer. Så sørg for, at det er en person I stoler på, og som I deler værdier med.

Hvorfor skal jeg gøre brug af mødebooking?

Der er flere gode grunde til at gøre brug af mødebooking, for eksempel giver det jer en strategi i forhold til at henvende jer til nye kunder, og giver jer et grundlag for at gøre, som I gør. Derudover kan I, hvis I outsourcer jeres mødebooking til en professionel mødebooker, selv fokusere mere på jeres kernekompetence og produkt. Hvis I ikke hele tiden selv skal tænke over at sælge, kan I i stedet fokusere på at gøre jeres produkt bedre, så I får mere tilfredse kunder derigennem.